9/20/2013

DO EVERYTHING I WANT TO

 

od té doby co jsem přečetla Konec prokrastinace se můj život skládá z papírů, zakroužkovaných úkolů a červených a zelených puntíků. abych pravdu řekla, nevěnuji tomu až tak důkladnou pozornost, jaká je vyžadována. nicméně i přesto musím říci, že se k těm papírům sem tam dostanu a pomáhá mi to, abych věci, které tam mám napsané, doopravdy dělala. a o to především jde. není nad to si ty položky pěkně přeškrtat jako DONE. člověk pak ze sebe má skvělý pocit, kolik toho udělal. zvláště poté, splním-li úkol, do kterého se mi vůbec nechtělo. moje osobní vize, ale i další vnější stimulanty, jako je škola, nabídky práce na internetu a spousta dalších věcí mi denně připomínají, co je důležité a na co bych se měla soustředit. a nemluvím jen o svém kariérním růstu, i moje zájmy jsou toho všeho součástí. dny začaly mít smysl a na konci každého z nich mám pocit, že jsem toho spoustu udělala a ještě pár věcí udělat nestihla.

seznamů v papírové podobě je u mě přese všechno, co bylo výše zmíněno, ještě více. co takové wish listy? netýkají se naší permanentní spokojenosti - věci, které si koupíme, aby nám udělaly radost, nás těší pár chvil, než je začneme brát jako samozřejmost a naší součást. nicméně, neodsuzuju to. i krátkodobé pocity radosti jsou radostí. a já si ji udělala koupí nového smártfounu Samsung Galaxy S III mini v bílé barvě. toužila jsem po něm už několik měsíců - jako i po dalších věcech (hmotných či nehmotných) - ale až teď jsem se rozhodla přestat o nich jen snít a neustále váhat, jestli má smysl se do nich pouštět či do nich investovat. tenhle život žijeme jenom jednou a jsem toho názoru, že na cokoliv si vzpomeneme, můžeme při troše snahy mít. tak proč toho nevyužít. o dalších položkách mého wish listu zase někdy příště.

p.s. 100 pravidelných čtenářů. DĚKUJI! 

2 comments:

  1. Krásně sepsaný článek, tu knížku bych si docela ráda přečetla, v knihovně ji asi mít nebudou, no mrknu se :D Ten pocit si odškrtat věci, které splnilas, at to jsou sebemenší úkoly, je fakt skvělej a stojí za to!

    ReplyDelete
  2. Mám přesně stejný postup k věcem, které chci - pouze o nich sním a stále dokola přemýšlím, jestli si je koupit, pořídit nebo udělat, a když to nakonec udělám, buď si to vyčítám nebo opět dokola přemýšlím, jestli jsem neudělala blbost.. Konec zvonec, musíme se naučit si věci užívat :)) Jdu do toho s tebou a až se u mě objeví nějaká výplata, taky kupuji telefon :D

    ReplyDelete